Gårdagen spenderades med en frukost på Denny’s, det blev choklad/juice och bagel med creme cheese den här gången. Vi packade hela dagen inför flygningen till San Francisco, bokade supershuttle till flygplatsen och laddade alla slagas kameror. Till middag åt Zesty Nachos på Denny’s. Om man ska summera Los Angeles, vinner Santa Monica helt klart. Visst är det roligt att sett allt i Hollywood. I Santa Monica fanns allt på gångavstånd och det är bra mycket finare där än i Hollywood. Alla är dock lika vänliga på restauranger och brukar ofta fråga var vi kommer ifrån och till 90 % tror dom först Schweiz och sen Tyskland. Varför inte Sverige, jo för vi är inga blondiner….

Denna morgon började med att klockan ringde 6:45 för att hinna äta frukosten som köptes igår (mackor med pålägg). Nu sitter på hotellet i Hollywood och har precis checkat ut. Snart kommer supershuttlen till oss och lämnar av oss på LAX. Där vi då ska ta planet mot San Francisco! Planet går 11.00 och kommer fram ca 12.35. Vädret här är lite molnigt och i skuggan är det 19*C. Vi blev hämtade kl 8.00 från hotellet och var på flygplatsen (terminal 1) kl 8.45. Planet skulle gå 11:00.

När vi skulle checka in fick vi ett meddelande att vi bara kunde göra det hos US Airways. Okej, vi frågade personalen om hjälp och fick till svar att vi var på fel terminal…. Vi skulle till terminal 7 och dessutom ett annat bolag, denna gång United Airlines. Okej, frågade hur vi skulle ta oss dit och fick till svar att ta terminalbuss A. Hoppade på den och kom fram till United Airlines. Kön till incheckningen var enorm och det fanns 1 person som skötte allt. Började få smått panik och ibland är det bra att spela dum turist, för när vi frågade hur vi skulle göra blev vi hänvisade till specialdisken med 3 personer före… där kunde vi checka in på fel bolag och ett annat flightnummer än vi hade (ändå hade vårat flightnummer ändrats en gång tidigare) men planet skulle iallafall till San Francisco.

Flygningen tog bara 50 minuter och väl framme tog vi en shuttle till hotellet. När vi skulle betala saknade vi dataväskan. Efter 2 minuters total panik hittade vi den under sätet. Hotellet är jättefint och tydligen hade vi Continental frukost!

På förmiddagen idag knallade vi upp till Lombard St. och tittade på den slingriga vägen. Jösses, vilka branta backar det finns i den här stan! Man kan inte ens förklara hur branta dem var! Utsikten från Lombard St är alldeles fantastisk. Tittar man nerför ena backen ser man den slingriga vägen som har jättefina planteringar och tittar man till vänster så ser man The Rock!! San Francisco är så underbart vackert med alla fina planteringar. För er som gillar att segla är det gångavstånd till vattnet. Sedan gick vi ner till pier 39. Där åt vi sushi med världens bästa utsikt! (Alcatraz) Vi gick omkring ute på piren och kikade i alla butikerna. Allt från chokladbutiker till en vänsterhänt butik! YEAH!! I’m not alone!

Solen skiner, men det blåser, 19:20 gick vi tillbaka till hotellet för att byta kläder. Vi har också förberett för att fira July 4th! Imorgon kommer det att vara artister och fyrverkerier nere på pier 39 och självklart ska vi dit.